Gra 37 na karty hybrydowe
Liczba graczy: 2-6
Czas gry: ~ 10 min. /rozdanie
Autor: Marek Roszkowski,
Cel gry
-
Zdobycie jak największej liczby „wielkich" punktów, poprzez wykładanie wysoko punktowanych układów kart, przy jednoczesnym obniżaniu wartości układów rywali.
UWAGA: gra wymaga 2 talii kart (duopack lub 2x monopack).
Cechy i charakter gry
Wykładaj karty, których suma punktów wynosi 37. Im mniej kart użyjesz do wyłożenia, tym więcej punktów zyskasz. Rywale będą starali się obniżać wartość punktową Twoich wyłożeń albo wręcz sprowadzić ją do zera, podmieniając Twoje karty na swoje. Na szczęście możesz zrewanżować się tym samym, a wygra ten kto myśli szybciej i widzi więcej.
Instrukcja gry
Video tutorial znajdziesz poniżej, a szczegółową instrukcję do druku TUTAJ.
Dodatkowo, ściąga z punktacją kart TUTAJ (nie jest niezbędna, ale ułatwia licznie punktów)
Schemat przebiegu gry
- Gracze otrzymują po 13 kart na ręce, pozostałe odkłada się na zakryty stos.
- W swoim ruchu gracz pobiera kartę, sprawdza możliwość wyłożenia układu mającego 37 punktów i zrzuca 1 kartę tworząc odkryty stos. Następni gracze pobierając kartę, będą mogli wybrać miedzy stosami.
- Wyłożone układy będą punktowane na koniec rozdania. Im mniej kart składa się na wyłożenie, tym wyżej jest punktowany.
- Rywale w swoich ruchach mogą podmieniać karty wyłożeń swoich i przeciwników, byle zachowana została wartość punktowa układu. W ten sposób mogą zwiększać wartość punktową swoich wyłożeń, albo zmniejszać (lub zerować) wartość układów rywali.
- Szczególną role pełnią dokery, bo mogą zastępować karty o swoim atrybucie (np. doker szóstek każdą szóstkę, a doker białych każdą białą). Ponadto, układ z dokerem jest bezpieczny, tj. rywal nie może podmienić kart go tworzących.
- Rozdanie kończy się, gdy pierwszy gracz wyzbędzie się kart z ręki, co jest osobno premiowane.
- Gracze zliczają punkty za własne wyłożenia, a także za karty które pozostają im w rękach. Te jednak zasilą konto punktowe gracza który zakończył rozdanie.