Gra w kalmara na karty hybrydowe
Liczba graczy: 4 - 6 (warunkowo dopuszczalny jest tryb 2 osobowy, zasady w instrukcji).
Czas gry: 5 ~15 min na każdą z 6 rozgrywek.
Autorzy: Jacek Tomczyk, Bartek Tomczyk
UWAGA: Gra wymaga duopacku. Każdy gracz powinien mieć telefon z timerem, przydatny będzie też ... głęboki talerz lub inne naczynie o podobnej średnicy.
Cel gry
- Przetrwanie sześciu kolejnych gier i zdobycie nagrody jako ostatni żywy gracz.
Cechy i charakter gry
Gra imprezowa inspirowana serialem Squid Game (NETFILX). Podobnie jak film składa się z sześciu gier, które w całość łączą osoby graczy. Muszą je przetrwać by w ostatniej z nich zawalczyć o nagrodę. Mają na to spore szanse, bo nie giną przy pierwszym potknięciu, ale ich los wisi na sześciu kartach życia, którymi kolejno płacą za każdą porażkę. Dopiero utrata ostatniej z nich oznacza game over ...
Recenzję gry znajdziesz TUTAJ
Instrukcja gry
Instrukcję do druku możesz pobrać TUTAJ.
Video-tutorial:
Schemat przebiegu gry
I. Czerwone -zielone
Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Musisz przejść boisko i dotrzeć do swojego dokera po jego przeciwnej stronie.
- Z początku nie znasz jego lokalizacji, bo dokery są odkrywane w miarę postępu gry. Nie wiesz więc ile ruchów będziesz potrzebować by go osiągnąć, a masz ich nie więcej niż 12.
- Każdy Twój ruch to ryzyko odstrzału, ale tkwienie w miejscu wyeliminuje Cię z gry na 100%, więc nie masz wyjścia.
- Jeśli będziesz sprytny, przy odrobinie szczęścia przejdziesz boisko nietknięty kryjąc się za plecami rywali. Nawet jeśli padnie "czerwone", strzał wezmą na siebie...
II. Domki z kart

Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Zamiast wydzierać kropki z kart, wykażesz się zręcznością budując domek z kart na czas.
- Najpierw wylosujesz ilość kart z jakiej go zbudujesz.
- Potem zdecydujesz, którą kartę życia postawisz na szali. Ilość jej oczek to czas jaki sobie kupisz, więc musisz ocenić jak jesteś dobry w te klocki.
- Jeśli zmieścisz się w limicie czasu, przechodzisz dalej. Jeśli nie, tracisz kartę życia którą postawiłeś.
III. Przeciąganie liny

Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Ze swoją drużyną, będziesz przeciągać niewidzialną linę, by wciągnąć przeciwników w otchłań między pomostami ułożonymi z kart.
- Każde pociągnięcie rozstrzygane jest kartami rozstrzygnięć, których liczba odpowiada sile kart przeciwnych drużyn.
- Kiedy drużyna przeciwna będzie tuż nad krawędzią, wystarczy jedno szarpnięcie i pierwszy z rywali wpadnie w przepaść. Drużna przeciwna straci tyle kart rozstrzygnięć, ile oczek miała jego stracona karta, więc szala zwycięstwa przechyli się na Waszą stronę.
- Jeszcze dwa pociągnięcia i wszystkie karty rywali pochłonie otchłań. Chyba że wyciągną jokera z rękawa...
IV. Kulki

Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Grasz w parze z przeciwnikiem.
- Musisz go ograć z sześciu coolkart, zanim on ogra Cię z Twoich.
- Wybieracie jedną z trzech prostych gier, a jeśli w jej trakcie któreś z Was spanikuje, możecie ją zmienić na inną.
- Możesz zagrać w parzyste-nieparzyste i licząc na szczęście, wygrywać od rywala tyle coolkart ile samemu postawiłeś.
- Jeśli masz dobre oko, rzucaj coolkartami do dołka by wygrywać ich tyle, ile wynosi różnica trafień.
- A jeśli masz nerwy ze stali, postaw wszystko na jedną kartę i rzuć jak najbliżej ściany by wygrać wszystko na raz.
V. Szklany most

Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Musisz przejść most zawieszony nad przepaścią, z każdym krokiem wybierając jego prawą lub lewą stronę.
- Zły wybór to utrata karty życia, dobry...konieczność ponownego wyboru. Jeśli więc będziesz szedł jako pierwszy, raczej cało z tego nie wyjdziesz.
- Jeśli jesteś pozbawiony skrupułów, możesz próbować wypchnąć słabszego gracza przed siebie. Jeśli się uda, przejdziesz na koniec kolejki kupując sobie kilka ruchów spokoju. Całkiem sporo "jeśli" jak na tak prostą grę...
VI. Kalmar

Kadr z filmu Squid Game NETFLIX
- Finał. Bez względu na to ilu graczy do niego weszło, wyjdzie tylko jeden.
- Musisz dostać się do głowy kalmara i nie dać się stamtąd wykurzyć.
- Jak już do niej wejdziesz, to zostaniesz do końca, albo Cię wyniosą. Zanim więc to zrobisz, spróbuj osłabić rywali w potyczkach na zewnątrz głowy.
- Ci nie będą próżnować i będą próbowali Cię wyrzucić indywidualnie, albo w chwilowych sojuszach zawieranych tylko po to żeby Cię pokonać, po czym skoczyć sobie do gardeł bo zwycięzca może być tylko jeden.
- I będzie im się spieszyć, bo siedząc w głowie kalmara z każdym swoim ruchem masz szansę odzyskać kolejną utraconą kartę, stając się coraz trudniejszy do pokonania.
- Jeśli przetrwasz, nagroda (o ile ją sobie ufundowaliście) będzie Twoja!