SAPER
Gorąca premiera komputerowego klasyka w adaptacji na karty hybrydowe!

Zamiast prądu będziesz potrzebował rywala z krwi i kości, a obaj będziecie robić wszystko by ocalić swoje;)

laureat konkursu: 

 mam pomysl na startup 2022

 

Saper

Liczba graczy: 2
Czas gry: ~ 30 min. /rozdanie

Autorzy: Jacek Tomczyk, Bartek Tomczyk

Cel gry

  • Odkrycie kart na polu przeciwnika w taki sposób, aby "zdetonować" jak najmniej min.

    UWAGA
    : gra wymaga 2 talii kart (duopack lub 2x monopack).

Cechy i charakter gry

Gra inspirowana komputerowym klasykiem o tym samym tytule. Dwoje rywali układa swoje pola minowe w układzie 6x6 zakrytych kart podstawowych. Naprzemiennie odkrywają karty przeciwnika sukcesywnie ujawniając konfigurację pól. Czarne karty są minami za odkrycie których gracz otrzymuje punkty karne, chyba rozbroi je odpowiednio rzucając kostką. Odkrycie czerwonej karty ostrzega o sąsiedztwie co najmniej jednej miny z jej boku, a żółtej przy narożu. Kilka odkrytych białych kart tworzących sekwens, pozwala bezpiecznie rozminować tyle pól, ile zdejmiesz z pola białych kart. Wygrywa ten, kto zbierze mniej punktów karnych. 

Instrukcja gry


Video tutorial ukaże się wkrótce, a szczegółową instrukcję do druku znajdziesz TUTAJ. Pomocniczą planszetkę do druku pobierzesz TUTAJ


Schemat przebiegu gry

  • Każdy z graczy otrzymuje swoją talię z kartami podstawowymi i dokerami.
  • W tajemnicy przed rywalem rysuje (na kartce) schemat własnego pola minowego w układzie 6x6 kart podstawowych, po czym odtwarza go z zakrytych kart na swojej połowie stołu. 
  • Gracze naprzemiennie wykonują ruchy odsłaniając karty na polu przeciwnika.
  • Czarne karty są minami a jej odsłonięcie oznacza jej zdetonowanie i punkt karny, chyba że uda się ją rozbroić rzucając kostką (wynik rzutu musi być zgodny z nominałem miny).
  • Odsłonięcie czerwonej karty informuje, że co najmniej jedna mina sąsiaduje z jednym z jej boków, ale na pewno żadnej nie ma przy jej rogach.
  • Odsłonięcie żółtej informuje, że co najmniej jedna mina sąsiaduje z jednym z jej rogów, ale na pewno żadnej nie ma przy jej bokach.
  • Białe karty umożliwiają bezpieczne wykrywanie min jeśli co najmniej 3 tworzą sekwens nominałów. Gracz ma prawo odkryć jedno pole za zdjęcie jednej z białych kart tworzących sekwens.
  • Gracz który ma niekorzystną sytuację, może wykonać "szarże" przez pole minowe oznaczając domniemane pozycje min, przy czym muszą być jeszcze zakryte co najmniej 3 karty.  Po weryfikacji prawidłowości oznaczenia, gracz może odliczyć sobie 1 punkt karny za każdą prawidłowo oznaczoną minę. Jeśli popełni choć 1 błąd, dostaje maksymalny wymiar kary czyli 6 pkt..
  • Wygrywa gracz z mniejszą ilością punktów. 
do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl