Opsss... Wyprzedaliśmy się!
Niedługo nowa dostawa kart i nieco odświeżone zasady dla twórców gier.

CZYM SĄ KARTY HYBRYDOWE?

Karty hybrydowe są otwarta platformą do gier towarzyskich, będącą hybrydą kart wymyślonych od nowa i dwóch kości. Ich połączenie zaowocowało stworzeniem platformy umożliwiającej tworzenie scenariuszy gier z mechanikami dostępnymi dotąd tylko w grach planszowych, przy zachowaniu wszystkich zalet zwykłych kart. Choć zasada działania kart hybrydowych jest zupełnie odmienna od swoich starszych braci, to łączy je z nimi wspólna filozofia, która zasadza się na trzech filarach:

Jak to działa?

Silnikiem działania kart hybrydowych jest zasada zgodnych kart. Prosta korelacja kart i kości sprawia, że przerzucenie kości wyznacza część kart zgodnych z wynikiem rzutu.
Co to daje? Umowne właściwości kart zgodnych albo niezgodnych mogą dynamicznie zmieniać się w trakcie gry, nawet dla każdego gracza indywidualnie i to z każdym jego ruchem! 
Ot i cała filozofia, a teraz przyjrzyjmy się im bliżej.   

  • W talii jest 36 kart podstawowych w 6 kolorach po 6 nominałów w każdym plus 2 kości. Kolory ścianek pierwszej z nich odpowiadają kolorom kart, zaś układy oczek drugiej ich nominałom. Rzut kośćmi wyznacza zgodne karty, czyli te, które kolorem lub nominałem pasują do rzuconej kombinacji.

  • Liczba zgodnych kart jest stała i wynosi 11 (żółte i czwórki na ilustracji), ale ich skład dynamicznie zmienia się wraz z przerzucaniem kości. Konsekwencje tych zmian zależą od fantazji autora danej gry, ale te same karty w jednej kolejce warte złoto, w następnej mogą zmienić się w błoto! 

  • Wśród zgodnych kart, jedna jedyna zwana dubletem, zgodna jest zarówno kolorem jak i nominałem (tu żółta czwórka). I znowu, zależnie od scenariusza gry może być dla gracza Graalem, albo gwoździem do trumny.
      

 

Plansze

Tradycyjne karty trzymamy przy orderach albo wykładamy na stół. Karty hybrydowe uwalniają graczy od tych ograniczeń umożliwiając min. budowanie plansz, dzięki którym mogą kontrolować je w dwuwymiarowej przestrzeni. Możemy więc lokalizować karty, przemieszczać je, a nawet "strzelać" do wrogich jednostek!
Budowane są z dokerów i mogą mieć nawet 144 pola, choć wcale nie musza przybierać formy układów współrzędnych jak niżej. Zobacz choćby grę KALMAR, gdzie stworzony został szklany most, pomost do przeciągania liny, a nawet głowa kalmara! 
 

 

Plansze na 36/72/144 pola z zaznaczoną przykładową pozycją czerwone-pięć.

Jeśli chcesz lepiej poznać możliwości kart, zobacz krótki filmik poniżej, albo pobierz instrukcję klikając TUTAJ.

W co można nimi zagrać?

Gry w które już możesz zagrać, znajdziesz w zakładce GRY NA KARTY HYBRYDOWE. Zajrzyj też na naszego Facebooka, gdzie znajdziesz gry stworzone przez społeczność graczy. 

Wolisz grać czy tworzyć?

Większość graczy kupując karty oczekuje po prostu fajnych gier. Ale niektórzy, zamiast grać w gotowe tytuły wolą tworzyć własne! Jeśli wyobraźnia to Twoja mocna strona, kliknij w link STREFA AUTORÓW by podjąć chalange jaki rzuciliśmy kreatywnej stronie Twojej natury :)

do góry
Sklep jest w trybie podglądu
Pokaż pełną wersję strony
Sklep internetowy Shoper.pl