Przyjaciele i wrogowie - gra na karty hybrydowe
Liczba graczy: 3-5
Czas gry: 15 ~ 30 min.
Autor: Jacek Tomczyk,
Cel gry:
- Zdobycie jak największej ilości wysoko punktowanych kart
Cechy i charakter gry:
Celem gry jest zdobycie jak największej ilości wysoko punktowanych kart. Pobierasz je ze stosu, wygrywasz od przeciwników dzięki sile swoich kart, zawieranych sojuszy lub umiejętnemu blefowi. Atak może spotkać się z bolesną odpowiedzią, przeciwnik może też poszukać sojusznika, albo zagrać switcherem, który misternie ułożony plan zapewne obróci w niwecz. Zebranie kompletu kart jednego koloru lub nominału jest wysoko premiowane i umożliwia zakończenie gry w dogodnym momencie, zanim pierwszy z graczy zostanie wyeliminowany z gry, co kończy ją nieodwołalnie.
Instrukcja gry
Video tutorial pojawi się wkrótce, a szczegółową instrukcję do druku możesz już pobrać TUTAJ.
Schemat przebiegu gry:
- Każdy z graczy otrzymuje po 5 zakrytych kart. Ich liczba w trakcie gry dynamicznie się zmienia, choć nie może być większa. Skład ręki można konfigurować w każdej kolejce od nowa, korzystając ze zdobywanych kart odkładanych do rezerwy.
- W swoich kolejkach ruchu gracze rzucają indywidualne kombinację, które określają siłę ich rąk w danej kolejce ruchu - punktowane są wyłącznie zgodne karty (w każdej jest więc inna).
- Oceniając siłę swojej ręki, gracz decyduje czy pobiera kartę ze stosu (bezpiecznie), czy atakuje któregoś z graczy w nadziei na większy łup. Atakując nie zna siły ręki ofiary, choć w miarę rozwoju gry siła kart poszczególnych graczy się odsłania (jeśli jest uważny).
- Zaatakowany gracz może przyjąć walkę wystawiając karty zgodne z narzuconą kombinacją, może się też od niej uchylić poświęcając jedną kartę.
- Może też poszukać sojusznika. W zamian za jedną ze swoich kart, sojusznik wesprze go boosterem, który może przeważyć szalę zwycięstwa... choć nie musi. Jeśli sojusz przegra traci wystawione karty, więc cena oddania własnej karty musi być odpowiednio skalkulowana.
- Gra kończy się z chwilą gdy pierwszy z graczy zostanie pozbawiony wszystkich kart, albo któryś z graczy zbierze komplet kart jednego koloru lub nominału i zechce to ogłosić. Choć nie musi tego robić w ukryciu powiększając przewagę nad rywalami.