Trafalgar - gra w statki na karty hybrydowe
Liczba graczy: 2
Czas gry: ~ 30 min.
Autor: Jacek Tomczyk
UWAGA: gra wymaga 2 talii kart.
Cel gry
- Wyeliminowanie okrętów przeciwnika.
Cechy i charakter gry
Gra wymagająca od gracza przeniknięcia zamiarów przeciwnika i odwagi nieoczywistych posunięć. Naprzeciw siebie stają dwie równe floty i ich admirałowie. Skład tworzących je okrętów jest identyczny, ale siła każdego z nich jest dla przeciwnika tajemnicą. Z pewnością powinna być dla niego niespodzianką, bo zaskoczenie to klucz do zwycięstwa. Może więc pozornie słabą jednostkę uczynić silną a wielki pięciopokładowiec ogołocić z armat? Przeciwnik wystrzeli swój najsilniejszy okręt i zanim przeładuje armaty, można nieźle narozrabiać w jego szykach! Umiejętność blefowania jest równie ważna jak rozwaga w zarządzaniu rezerwami, bo to może odwrócić losy pozornie przegranej bitwy. Wojenne szczęście też się przyda, więc życzymy ci ... żebyś nie poszedł na dno ze swoim okrętem flagowym!
Recenzja gry TUTAJ.
Instrukcja gry
Video tutorial znajdziesz poniżej, a szczegółową instrukcję do druku TUTAJ.
Schemat przebiegu gry:
- Z dokerów tworzycie planszę (mapę) w formie układu współrzędnych (2x36 pól).
- Przeciwnicy z części swoich kart budują floty. Okręty buduje się w formie stosów o zróżnicowanej ilości dowolnie dobieranych kart. Ilościowy skład obu flot jest taki sam, ale siłę ognia poszczególnych okrętów przeciwnicy konfigurują indywidualnie w tajemnicy przed przeciwnikiem. Ustanawiają swoje okręty flagowe z kartą admiralską na pokładzie (również skryte w mgle wojny) .
- Przeciwnicy rozmieszczają okręty na swoich częściach mapy w szyku przyjętym dla obranej taktyki.
- Atakują się naprzemiennie rzucając kośćmi, które wyznaczają linie celnego ognia na mapie przeciwnika, lub trafienie bezpośrednie. Jeden z zaatakowanych okrętów który się na niej znajdzie, musi podjąć walkę (chyba że któryś okręt zostanie trafiony bezpośrednio) .
- Pojedynek wygrywa okręt w większą liczbą dział (suma oczek nominałów kart z jakich się składa).
- Zatopiony okręt znika z planszy, a jego pogromca jest zdejmowany do rezerwy na przeładowanie.
- Po zniknięciu z mapy ostatniego okrętu jednego z przeciwników, gracze z pozostających do dyspozycji kart rezerwowych odbudowują swoje floty, po czym walka rozpoczyna się od nowa.
- Gra kończy się po zatopieniu ostatniego okrętu jednego z rywali.
Video tutorial: